Sukukokous 26.7.2009 Säräisniemellä

Matti Kemppainen Hyrynsalmelta (oik.) valittiin sukuseuran puheenjohtajaksi.

Sukukokouspäivä alkoi messujumalanpalveluksella Säräisniemen kirkossa. Jumalanpalveluksessa esiintyivät "Oi muistatko vielä sen virren" saksofonisoololla Antti Pöllänen ja Kemppais-kuoro. Lukijoina toimivat Sisko Kemppainen ja Kaija Heiskanen.

Lounaan jälkeen klo 13.00 alkaen pidettiin sääntömääräinen sukukokous. Puheenjohtajana toimi Aaro Kemppainen Kajaanista ja sihteerinä Merja Kemppainen Paltamosta.

Sukukokous valitsi puheenjohtajuudesta luopuneen Hannes Kemppaisen tilalle sukuseuran puheenjohtajaksi Matti Kemppaisen Hyrynsalmelta. Varapuheenjohtajana jatkaa Lauri Kemppainen Mieslahdesta. Hallitukseen tulivat valituiksi Lauri Kemppainen Hyrynsalmi, Martta Kemppainen Kontiomäeltä, Kaija Heiskanen Kuopiosta ja uusina jäseninä Leena Kärki Kajaanista ja Riitta-Liisa Kemppainen Hyrynsalmelta.

Tilintarkastajina jatkavat Liisa Huotari Sotkamosta ja Hannu Kemppainen Kajaanista. Heidän varallaan Liisa Juntunen Hyrynsalmelta ja Kirsti Lähteenmäki Kajaanista.

Ohjelmallisen sukujuhlan aloitti Kemppais-kuoro kansanlaulusikermällä. Nuoret Antti Pöllänen ja Kalle Kemppainen astelivat saliin "Kaksipa poikaa Kainuusta" -sovituksellaan.

Kuorossa esiintyivät Tapani Kemppainen, Kalle Kemppainen, Antti Pöllänen, Matti Kemppainen, Jaakko Kemppainen, Elina Kemppainen, Anja Kemppainen, Sisko Kemppainen, Kerttuli Piirola, Marja Kemppainen, Sinikka Heikkinen ja Tuija Pöllänen.

Toisena kappaleenaan kuoro esitti laulun Sininen ja valkoinen, Marja Kemppaisen säestämänä sekä juhlan lopuksi ukrainalaisen kansanlaulun Hiljainen tienoo.

Suvun tervehdyksen esitti Hannes Kemppainen Sorsakoskelta. Hän esitti suvulle toiveen suvun tarinakirjan kokoamisesta lähitulevaisuudessa.
Vaalan kunta esitti oman tervehdyspuheensa.

Kerttuli Piirola esitti huilusoolon J.A. Stamitzin Rondo Capriccioso.

Säräiniemeläinen Simo Mäkelä piti juhlaesitelmän Säräisniemen Kemppaisista. Esitelmä julkaistaan jäsenlehdessä 2/2009 lokakuussa.

Sisko Kemppainen luki 11-vuotiaan lapsenlapsensa kirjoittaman sadun Kesäheinä.

Päätössanat esitti sukuseuran uusi puheenjohtaja Matti Kemppainen. Hän luovutti myös suvun standaarin Hannes Kemppaiselle.
Matti Kemppainen totesi päätössanoissaan, että sukuseura on elänyt ja toiminut läpi kolme näkyvää vaihetta. Ensimmäinen oli sukuseuran perustamisvaihe, toinen sukukirjan 1-osan valmistumisvaihe ja kolmas 2-osan valmistumisvaihe.

Juhla päättyi yhteislauluna laulettuun Nälkämaan lauluun.