Sukukokous 23.-24.7.2005 Mieslahdessa

Sukuseuralaiset kirkkovenesoudussa.

Lauantaina kokoonnuttiin Paltamon Mieslahden venesatamaan vaihtamaan kuulumisia ja tapaamaan sukulaisia. Ohjelmassa oli mm. kirkkovenesoutelua, makkaranpaistoa ja yhteislaulua.

Sunnuntaina 24.7.2005 Kemppaisten sukukokous alkoi jumalanpalveluksella klo 10 Kainuun opistolla Paltamon Mieslahdessa. Sukujumalanpalveluksen piti kirkkoherra Jari Kemppainen Pälkäneeltä. Kanttorina Hilkka Kemppainen.

Lounaan jälkeen pidettiin varsinainen sukukokous. Puheenjohtajana Aaro Kemppainen ja sihteerinä Merja Kemppainen.

Kemppaisia seuraamassa Kaija Heiskasen esitelmää sukututkimuksen tilanteesta. Sukuseuran esittelytiloissa vaihdettiin kuulumisia ja sukutietoja sekä tutustuttiin sukuseuran toimintaan ja valmiisiin sukuselvityksiin.

Juhlapuheen piti professori Oiva Turpeinen, hän kertoi Amerikkaan menneiden suomalaisten taustoista ja elämänvaiheista valtameren takana.

Sukukokouksen päätöksiä
Päätettiin vahvistaa tilinpäätökset vuosilta 2003 ja 2004 ja myönnettiin hallitukselle vastuuvapaus. Vahvistettiin talousarviot vuosille 2006 ja 2007 esityksen mukaisesti sekä päätettiin vuosijäsenmaksun suuruudeksi 15 euroa ja ainaisjäsenmaksun 150 euroa.

Sukuseuran puheenjohtajaksi toimikaudelle 2006-2007 valittiin Hannes Kemppainen Sorsakoskelta ja varapuheenjohtajaksi Lauri Kemppainen Mieslahdesta. Hallituksen jäseniksi valittiin Lauri Kemppainen Hyrynsalmelta, Matti Kemppainen Hyrynsalmelta, Kaija Heiskanen Kuopiosta, Heikki Kemppainen Ristijärveltä sekä Martta Kemppainen Kontiomäeltä.
Varsinaisiksi tilitarkastajiksi valittiin Liisa Huotari Sotkamosta ja Hannu T. Kemppainen Kajaanista. Varatilintarkastajiksi valittiin Liisa Juntunen Hyrynsalmelta ja Kirsti Niiranen Kajaanista.
Päätettiin, että korvataan luottamushenkilöille matkakorvauksena omalla autolla matkustettaessa 0,20 euroa kilometriltä ja julkisilla kulkuneuvoilla halvimman matkustustavan mukaan.